Nakládání s majetkem obce část 2. – otázky související se zřízením věcných břemen
V první části tohoto pojednání jsme se zaměřili zejména na souhrn základních principů nakládání s majetkem obce. V této části se zaměříme na frekventovanou otázku zřizování věcných břemen na nemovitém majetku obce.
S touto materií je možno se setkat zejména v případech větších stavebních projektů na území obce realizovaných soukromým investorem a v případech tzv. lineárních staveb (elektrické vedení, kanalizace, silnice, apod.)
Na praktickou otázku, zda zřízení věcného břemene k nemovitosti obce podléhá taktéž ustanovení § 39 odst. 1 Zákona o obcích, a to povinnosti zveřejnit tento záměr, lze odpovědět, že nepodléhá. Ustanovení § 39 odst. 1 Zákona o obcích je výčtem taxativním a zřízení věcného břemene neobsahuje.
Druhou otázkou z praxe však je, který orgán je oprávněn schválit zřízení věcného břemene k nemovitosti obce? Praxí je, že obce zveřejňují záměry zřídit věcné břemeno dle ustanovení § 39 odst. 1 Zákona o obcích, a to pravděpodobně z důvodu opatrnosti s ohledem na zásadu průhlednosti, jelikož tímto disponují s obecním majetkem.[1]
...
Zde není konec článku. Pro zobrazení plné verze všech článků se prosím přihlaste nebo se zcela zdarma registrujte