Změny v pravidlech propagace humánních léčivých přípravků



Druhý zářijový týden Státní ústav pro kontrolu léčiv zveřejnil na svých webových stránkách již dříve avizované aktualizované znění pokynu UST-27, verze 3.
V tomto aktualizovaném znění populárního pokynu SÚKL prezentuje svůj výklad zákonných ustanovení stanovících pravidla propagace humánních léčivých přípravků v různých komunikačních prostředcích s výjimkou rozhlasového a televizního vysílání. Státní ústav novelizací pokynu především reaguje na vývoj rozhodovací praxe soudů, jak Soudního dvora EU, tak Městského soudu v Praze. Konkrétně se jedná o rozsudky Soudního dvora EU ve věci „Novo Nordisk“ a „MSD x Meckle“, a prvostupňové soudní rozhodnutí ve věci správní žaloby společnosti Zentiva, k. s., o kterém poprvé informoval na začátku února letošního roku na konferenci zaměřené na reklamu LP určenou odborníkům.
Z pohledu reklamní praxe se jako nejvýznamnější jeví tyto změny výkladu ustanovení zákona o regulaci reklamy:
...
Zde není konec článku. Pro zobrazení plné verze všech článků se prosím přihlaste nebo se zcela zdarma registrujte